01.12.25

Бум дешевих автокредитів: що це означає для СТО і ринку запчастин у воєнний час

Останні місяці українські банки відчутно активізувались:

телефонують клієнтам, пропонують «кредит на авто під 7–9%», «вигідну розстрочку», «швидке рішення по машині». Дзвонять навіть ті банки, які роками мовчали.

На фоні війни це виглядає дивно. Але саме тут захований важливий сигнал для:

  • СТО та автомайстерень,
  • ринку запчастин,
  • оптових і B2B-компаній.

1. Що означають дешеві автокредити на рівні країни

Якщо банки:

  • активно телефонують старим клієнтам,
  • пропонують низькі ставки для фізосіб,
  • запускають масові програми автокредитів,

це говорить не про “добру волю”, а про те, що вони:

  1. Не очікують повного економічного краху
    Якби в їхніх моделях було “через рік усе ляже”, ніхто не роздавав би довгі кредити під авто. Вони розраховують, що люди зможуть платити 1–3 роки вперед.
  2. Бачать майбутній попит на авто
    Люди все одно купуватимуть машини: хтось уперше, хтось – оновлюватиме старі. Частина цих авто буде в кредиті й лізингу.
  3. Шукають, куди “припаркувати” гроші
    Державні папери – добре, але банкам потрібен живий роздріб:
    кожен кредит на авто = клієнт із щомісячним платежем.

👉 Висновок:

навіть у воєнний час банки закладають сценарій “довга, важка, але жива економіка”, а не повну смерть ринку.

2. Кредитне авто = ремонт, а не металобрухт

Коли авто не в кредиті, власник ще може подумати:

“Та продам биту машину за копійки, візьму щось потім”.

Але коли авто:

  • у кредиті,
  • у лізингу,
  • під КАСКО,

то “викинути” її — це мінус для всіх:

  • власник втрачає гроші й машину,
  • банк втрачає заставу або мусить списувати,
  • страхова отримує складний кейс замість простого ремонту.

Тому всі троє зацікавлені у ремонті, а не похороні авто.

Що це означає:

  • кредитні/страхові машини будуть ремонтувати,
  • навіть при серйозних ушкодженнях,
  • попит на кузовщину, оптику, радіатори, елементи підвісок не зникає, а стабілізується.

Для СТО це означає довгий потік роботи, а для постачальників — довгий попит на запчастини.

3. Як змінюється робота СТО в епоху кредитних авто

СТО, які працюють із кредитними та страховими машинами, отримують нові вимоги до сервісу.

3.1. Клієнт став ще чутливішим до грошей

У нього вже є:

  • місячний платіж по кредиту,
  • страховка, паливо, сервіс.

Тому при ремонті важливо показати не тільки “дешево”, а:

  • 3 рівні рішень:
    – оригінал;
    – якісний аналог (Polcar, Depo, Signeda тощо);
    – бюджетний варіант (там, де це безпечно).
  • чесну розмову: де можна зекономити, а де краще не ризикувати.

3.2. СТО потрібно більше, ніж просто “постачальник з прайсом”

Для кредитних/страхових ремонтів критично важливі:

  • швидкий і точний підбір по VIN/OEM,
  • чіткі строки: 2–4 дні по основних групах, зрозумілі 10–14 днів по нішевих позиціях,
  • нормальні документи для клієнта, банку, страхової, аудитів.

СТО, яке спирається на “сірих” випадкових постачальників:

  • ризикує строками (деталі можуть не приїхати або виявитись не тими),
  • страждає по паперах,
  • втрачає довіру й репутацію перед кредитними/страховими клієнтами.

👉 Тут виграє той сервіс, у якого є партнер-постачальник, що розуміє специфіку кредитних і страхових ремонтів.

4. Де тут заробляють сервіс і постачальник запчастин

4.1. Перший клієнт у фокусі — СТО, що ремонтує кредитні/страхові авто

Для постачальника запчастин №1-пріоритет сьогодні — це саме такі СТО:

  • у них постійний потік машин,
  • вони готові працювати по-білому,
  • вони реально цінують якість сервісу та стабільність.

Якщо постачальник може забезпечити таким СТО:

  • підбір по VIN за 5–10 хвилин,
  • кілька варіантів по ціні на одну деталь,
  • прозорі строки й документи,

то обидві сторони заробляють більше і не живуть у постійному стресі.

4.2. Пакетні рішення

Кредитні й страхові ремонти часто типові:

  • удар у передок: бампер + фара + крило + підсилювач + дрібні кріплення;
  • удар у задню частину;
  • бокове зіткнення.

СТО зручніше купити “комплект під ремонт”, ніж бігати за кожною деталлю окремо.

Постачальник, який вміє:

  • зібрати такі комплекти під популярні моделі (ті ж, що масово йдуть у кредит),
  • дати варіанти по ціні на кожний елемент,

отримує вищий середній чек і лояльного сервіс-партнера.

5. Як СТО використати бум автокредитів на свою користь

5.1. Змінити подачу для клієнта

Сервіс може чесно заявити:

“Ми спеціалізуємось на ремонті авто в кредит і по страховці.

Підбираємо деталі так, щоб і машина була в порядку, і платіж по кредиту не перетворився на катастрофу.”

Це можна підкріпити:

  • варіантами: оригінал / аналог / бюджет;
  • готовими пропозиціями по популярних моделях.

5.2. Побудувати партнерство з постачальником

СТО, яке має надійного білого постачальника, отримує:

  • менше нервів по строках і наявності,
  • більше довіри від кредитних/страхових клієнтів,
  • кращу репутацію на своєму ринку.

6. На що звернути увагу, щоб не “повестися” зайвий раз

Бум кредитів — це можливість для ринку, але є й пастка:

  • дешевий автокредит для клієнта — це нормально;
  • але для сервісу та постачальника не обов’язково залазити самим у нові борги, тільки тому що “банки роздають гроші”.

Автокредитний бум варто сприймати як сигнал попиту, а не запрошення повторити банківський ризик.

Про компанію WestPart

WestPart — українська компанія, що з 2014 року займається постачанням кузовних запчастин та суміжних груп для СТО, автомагазинів і B2B-клієнтів.

Наш фокус:

  • Кузовщина та оптика
    Бампери, крила, капоти, підсилювачі, пороги, фари, ліхтарі, радіатори, вентилятори — саме те, що найчастіше потрібно при кредитних та страхових ремонтах.
  • Європейські постачальники та якісні аналоги
    Працюємо з Polcar, Signeda, Depo, NTY та іншими брендами. Даємо кілька рівнів ціни:
    – оригінал,
    – преміум-аналог,
    – доступніші рішення там, де це можливо.
  • Строки 2–4 дні з Європи + гнучкі “склади”
    Наша система “віртуальних складів” дозволяє поєднувати швидкість, ціну та асортимент — під потреби конкретного СТО.
  • Підбір по VIN/OEM і підтримка СТО
    Допомагаємо підбирати деталі по VIN/OEM або фото, пропонуємо 2–3 варіанти по ціні, підказуємо оптимальні рішення під конкретний ремонт.
  • Білий бізнес і прозорі документи
    Працюємо офіційно, з повним пакетом документів. Це важливо для кредитних/страхових авто, перевірок і довіри клієнтів.

Якщо ви — СТО, що хоче стабільно заробляти на кредитних та страхових ремонтах без сюрпризів із запчастинами, —

ми готові стати вашим довгостроковим партнером.

Коментар (0): Бум автокредитів у 2026 році: як заробляти СТО на кредитних авто

Залишити відгук

Ваше ім'я

Ваш email

Коментар

Ваша оцінка